Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

sobota, 31 grudnia 2016

Zagrałbym w to, kiedyś...

Pewnego dnia nudziłem się chwilę w pracy i bez większego celu przeglądałem listę gier z serwisu BoardGameGeek. Tak sobie skroluję i przy niektórych tytułach mówię sobie w myślach „zagrałbym w to kiedyś”. Następnie przyszedł mi do głowy pomysł na stworzenie listy „gier, w które grałbym”. Niektóre z nich są nowsze, a niektóre starsze. Jedne mniej, a drugie bardziej znane. Nie jest to też żaden „wishlist”, czy lista zakupów. Jeśli kiedyś uda mi się w nie zagrać, to miło. W każdym razie, oto ich alfabetyczna lista z króciutkim uzasadnieniem, w którym wyjaśniam, czemu mnie do nich ciągnie:

środa, 28 grudnia 2016

Podwójne TOP 10 najlepszych gier 2016 roku

W tym roku (czyli od początku grudnia 2015 do końca listopada 2016) poznaliśmy wiele gier. To chyba nie jest dla Was żadnym zaskoczeniem. Wyjątkowo jednak nie mieliśmy czasu na obliczenie ich dokładnej liczby. Dziś prezentujemy Wam ostatnią i najważniejszą listę - podwójne TOP 10 gier 2016 roku. Przypominamy, że nasze roczne podsumowania nie zawierają wyłącznie gier wydanych w 2016 roku, a te, w które po raz pierwszy zagraliśmy w ciągu minionych 366 dni. To tyle tytułem wstępu. Zaczynamy!

poniedziałek, 26 grudnia 2016

Podwójne TOP 5 gier, na których zawiedliśmy się w 2016 roku

W tym roku (czyli od początku grudnia 2015 do końca listopada 2016) poznaliśmy wiele gier. To chyba nie jest dla Was żadnym zaskoczeniem. Wyjątkowo jednak nie mieliśmy czasu na obliczenie ich dokładnej liczby. Dziś prezentujemy Wam podwójny TOP 5 gier, na których zawiedliśmy się w tym roku. Przypominamy, że nasze roczne podsumowania nie zawierają wyłącznie gier wydanych w 2016 roku, a te, w które po raz pierwszy zagraliśmy w ciągu minionych 366 dni. To tyle tytułem wstępu. Zaczynamy!

piątek, 23 grudnia 2016

Podwójne TOP 5 gier, które zaskoczyły nas w 2016 roku

W tym roku (czyli od początku grudnia 2015 do końca listopada 2016) poznaliśmy wiele gier. To chyba nie jest dla Was żadnym zaskoczeniem. Wyjątkowo jednak nie mieliśmy czasu na obliczenie ich dokładnej liczby. Dziś prezentujemy Wam podwójne zestawienie TOP 5 gier, które nas zaskoczyły w tym roku. Przypominamy, że nasze roczne podsumowania nie zawierają wyłącznie gier wydanych w 2016 roku, a te, w które po raz pierwszy zagraliśmy w ciągu minionych 366 dni. To tyle tytułem wstępu. Zaczynamy!

wtorek, 20 grudnia 2016

Small World: Podziemia. Recenzja gry od REBEL.pl

Tytuł: Small World: Podziemia
Wydawca: REBEL.pl
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 60 minut
Język: polski

Sprawdź aktualną cenę gry tutaj - click

Tekst ten muszę zacząć od kilku słów wyjaśnienia. Po pierwsze nigdy nie graliśmy w pierwowzór gry – Small World. Po prostu nie było okazji. To, co nas w niej intrygowało, to możliwość łączenia ras ze zdolnościami specjalnymi i wielość kombinacji, jakie w ten sposób można było zbudować. Przypominało to nam trochę sposoby tworzenia postaci w grach komputerowych. To prowadzi do drugiej sprawy. Ucieszyliśmy się, że na rynek planszówek wypuszczone zostanie jej "dziecko" – Small World: Podziemia. Jest to "samostójka", ale autor, Phillippe Keyaerts, podsuwa swoim fanom pomysł, aby łączyć rasy z obu tych pozycji. Bardziej szczegółowo opisuje to w instrukcji do gry. Zerknęliśmy więc na tę grę świeżym okiem recenzenta. Przekonaliśmy się na własnej skórze, czy warto zajrzeć do podziemnego świata Small World.

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Potwory w Nowym Jorku. Recenzja gry

Tytuł: Potwory w Nowym Jorku
Wydawnictwo: Egmont
Liczba Graczy: 2-6
Czas Gry: 30 minut
Język: polski
Sprawdź aktualną cenę gry tutaj - click

Odkąd kilka lat temu zacząłem moją przygodę z planszówkami, przez moje ręce przewinęło się sporo gier, które w opiniach szeroko pojętego „ogółu” są warte uwagi. Niestety dość często zawodziłem się na nich. Wystarczy chociażby wspomnieć moją niechęć do Neuroshimy Hex!, Sabotażysty lub tradycyjnego Pandemic. O Potworach z Tokio słyszałem również wiele dobrego, więc gdy na rynku ukazały się Potwory z Nowego Jorku, to chciałem je przetestować na własnej skórze. Czemu? Ponieważ tytuł ten miał być bardziej „dla graczy”, niż jego „rodzinny” poprzednik.

piątek, 16 grudnia 2016

Gads Hill 1874. Recenzja gry od Clicker Spiele

Tytuł: Gads Hill 1874
Wydawca: Clicker Spiele
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 30 minut
Język: angielski, niemiecki
 
Gads Hill to osada założona w 1872 w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych. Kiedy 31 stycznia 1874 roku na jej małą stację kolejową wjechał pociąg, do jego wagonów wsiadła banda braci James (Frank i Jesse) i Youngerów (Cole, Jim, John, i Bob). W trakcie podróży okradli oni pasażerów, którzy podróżowali z Saint Luis do Little Rock. Był to pierwszy rabunek pociągu, który miał miejsce w stanie Missouri. Ówczesne gazety spekulowały, że wartość zrabowanych kosztowności wahała się od 2000 do 22000 dolarów.
W grze Gads Hill 1874 nie wcielamy się ani w bandytów, ani w biednych pasażerów pociągu. Będziemy za to archeologami, którzy starają się określić położenie budynków w tytułowej mieścinie. Nie tego się spodziewaliście po takim wstępie, prawda?

wtorek, 13 grudnia 2016

Under the Pyramids. Recenzja dodatku do Eldritch Horror

Tytuł: Eldritch Horror: Under the Pyramids
Wydawca: Fantasy Flight Games
Rok wydania: 2015
Liczba graczy: 1-8
Czas gry: 120 minut
Język: angielski
Sprawdź aktualną cenę dodatku tutaj - click

Dzisiaj zapoznam Was z drugim dużym dodatkiem do Eldritch Horror – Under the Pyramids. Tym razem przenosimy się do Afryki, gdzie wieki temu rządził faraon Nephren-Ka. W związku z tym, że był od władcą okrutnym i nikczemnym, wszelkie informacje o jego istnieniu zostały wymazane z historii. W tym dodatku przyjdzie nam się zmierzyć z dwoma Przedwiecznymi – wspomnianym Nephren-Ka, znanym jako Czarny Faraon, oraz Abhoth - Źródło Nieczystości. Zadaniem Badaczy będzie nie dopuszczenie do tego ich przebudzenia. Z pomocą przyjdą nam nowe bronie, czary, artefakty oraz aż osiem nowych postaci.

Dla ułatwienia Fantasy Flight Games oznaczyło karty z tego dodatku ikoną piramid, gdybyście kiedyś chcieli grać bez niego. Przypomnę tylko, że terminologia oparta jest na moich własnych tłumaczeniach z angielskiej wersji gry, gdyż taką dysponuję. Zapraszam do szczegółowego opisu poniżej.

piątek, 9 grudnia 2016

Wielka Ksiega Szaleństwa. Recenzja gry

Tytuł: Wielka Księga Szaleństwa
Wydawca: 2Pionki
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 60 minut

Wielka Księga Szaleństwa to debiut francuskiego autora Maxime’a Rambourga. Miał on swoją światową premierę po zeszłorocznych targach w Essen, czyli pod koniec 2015 roku. Na rynek polski przygotowało ją wydawnictwo 2 Pionki (Portal Games).
Wcielamy się w niej w grupę młodych magów, którzy wchodzą do zakazanej biblioteki i nierozważnie przeglądają zakazane woluminy. Ku naszemu zaskoczeniu coś idzie nie tak i otwiera się tytułowa Wielka Księga Szaleństwa, a z niej wyskakują wszelkiego rodzaju koszmarne stwory. Oczywiście musimy je pokonać, zanim opuszczą bibliotekę i ktoś dowie się, że grzebaliśmy tam, gdzie nie powinniśmy. Wielka Księga Szaleństwa to gra kooperacyjna - musimy współpracować ze sobą, żeby wygrać albo wszyscy wspólnie przegramy.

wtorek, 6 grudnia 2016

Forged in Steel. Recenzja gry od wydawnictwa Knight Works

Tytuł: Forged in Steel
Wydawnictwo: Knight Works
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 90 minut
Język: angielski

Tym razem przeniesiemy się do amerykańskiego Hrabstwa Pueblo w stanie Colorado. Gra Forged in Steel opowiada o rozwoju tego ośrodka przemysłowego na przełomie XIX i XX wieku. Znany jest on przede wszystkim z hut stali. Jej autorem jest Wade Broadhead i można powiedzieć, że jest to jego debiut na większą skalę. Gra została ufundowana przed udaną kampanię na Kickstarterze, za którą odpowiedzialne było wydawnictwo Knight Works.

piątek, 2 grudnia 2016

Gra pomyłek. Recenzja gry od wydawnictwa Trefl

Tytuł: Gra pomyłek
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 3-10
Czas gry: aż się znudzi ;-)
Język: polski


Gra Pomyłek znalazła się w naszym domu dzięki uprzejmości wydawnictwa TREFL i niespodzianki, jaką pewnego dnia zastaliśmy pod drzwiami. Przysłaną nam ją wraz z ciekawymi gadżetami, takimi jak mała torba termiczna i kubek w kształcie słoika. Było to już dość dawno temu, ale dopiero teraz nadarzyła się okazja, aby spotkać się w większym gronie i zagrać w Grę Pomyłek.