Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

System oceniania

Tutaj możecie przeanalizować nasz zawiły system oceniania. Pełni on tylko funkcje pomocnicze dla całej recenzji. Kluczem jego zrozumienia jest dokładne zapoznanie się z analizą gry i tym tekstem. Na ocenę końcową składa się dziewięć elementów:


I.
Klimat
Czy w grze czuć tło stworzone przez autorów?
II.
Losowość
Czy losowość gry wpływa bardzo na jej wynik? (im niższa nota, tym gra bardziej nieprzewidywalna)
III.
Błędy w grze
Czy gra posiada "dziury" w zasadach? czy zdarzają się niejasne sytuacje? Czy gra ma obszerny FAQ lub Erraty? (im niższa nota, tym więcej błędów)
IV.
Złożoność
Czy gra jest łatwa do opanowania dla nowych graczy? (im niższa nota, tym gra bardziej skomplikowana)
V.
Interakcja
W jakim stopniu gracze wpływają na swoje wzajemne akcje? (im niższa nota, tym interakcja mniejsza)
VI.
Wykonanie
Jakość wykonania produktu. Jak wykonanie gry przedstawia się w stosunku do gier wydanych w danym okresie?
VII.
Cena
Czy cena odpowiada jakości? Czy gra jest warta swojej ceny? (wiemy, że prawdziwy gracz na cenę nie patrzy)
VIII.
Czas rozgrywki
Czy gra jest za długa? Czy robi się nudno w czasie rozgrywki?
 IX.
Grywalność w 2 osoby
Czyli skalowanie na dwie osoby. Czy grę można polecić dla dwóch osób? Punkt ten zawiera również nasze subiektywne odczucia na temat danego produktu. Jeżeli gra jest wyłącznie dla dwóch graczy, wtedy punkt ten będzie figurował jako: Ocena gry.

Skala:
0 - brak elementu (nie jest on brany pod uwagę podczas obliczania noty końcowej)
1 - tragicznie
2 - kiepsko
3 - dostatecznie
4 - dobrze
5 - bardzo dobrze
6 - rewelacyjnie
Nota końcowa jest średnią arytmetyczną ze wszystkich dziewięciu elementów. Pamiętać należy, że najważniejszą oceną na blogu, jest ocena za punkt IX.

Wszelkie oceny są wystawiane po wzajemnych konsultacjach między małżonkami tworzącymi tą stronę.

Niektóre teksty dodatkowo będą zakończone "plusami i minusami" w języku angielskim. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, aby Anonimowi mogli doszukiwać się większej liczby błędów na naszej stronie... ;-). Żartujemy! Niemniej jeżeli zobaczysz jakiś błąd, to daj nam znać. Wybór takiego języka jest spowodowany dwoma czynnikami. Po pierwsze ułatwi to nam komunikację z zagranicznymi wydawcami, a jak widzicie tych partnerów mamy coraz więcej. Po drugie naszą stronę odwiedzają też liczne osoby spoza Polski. Jeżeli szukają czegoś o konkretnej grze, to czemu nie mają poznać chociaż jej "plusów i minusów"? Poza tym te "pros and cons" i tak nie oddają wszystkich przemyśleń zawartych w recenzji, więc nasi polscy czytelnicy nie powinni czuć się pokrzywdzeni.