Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

piątek, 2 września 2022

Przegląd zapowiedzi z Essen SPIEL 2022 cz. 1

W tym roku ponownie odwiedzimy międzynarodowe targi gier planszowych w Essen. Podobnie jak w poprzednim roku, będziemy przebywać głównie na stanowisku Dragon Dawn Productions i tam prezentować ich gry. Niemniej na pewno znajdziemy czas, żeby odwiedzić innych wystawców. Dziś zaprezentujemy Wam kilka gier, które można umieścić w kategorii "must have" i mamy nadzieję, że uda się nam przywieźć ich kopię. Postaramy się Wam wyjaśnić, co nas zaciekawiło akurat w tych tytułach. 

Captain's Log 
Autor: Anastasio Martinez
Wydawca: PIF GAMES 
Liczba graczy: 1-4 
Kiedy pierwszy raz usłyszałem o Captain's Log, to od razu byłem zaciekawiony, ponieważ wychodziło na to, że tytuł ten oferuje rozgrywkę przypominające komputerowe Pirates!, w które zagrywałem się za dzieciaka. Kiedy zacząłem zagłębiać się w temat, rzeczywiście okazało się, że Captain's Log oferuje "sandboxową" grę, w której dowodzimy statkiem żaglowym. Będziemy pływać od portu do portu, eksplorować nowe obszary, otrzymywać misje, posiadać reputacje u czterech frakcji - Francji, Hiszpanii, Anglii i Niderlandów. Istnieć też będzie możliwość ulepszenia naszego statku. Zupełnie jak w grze komputerowej. Mechanicznie gra przypomina trochę, oczywiście na tyle, na ile jestem wstanie stwierdzić, tytuł Xia: Legends of the Drift System. Inni porównują ją do Western Legends na wodzie. Jednak, co dla mnie jest najważniejsze to fakt, że ma ona działać bardzo dobrze dla dwóch graczy. 


Time Capsules 
Autor: Yaroslav Kustov
Wydawca: Red Cat Games 
Liczba graczy: 1-4 
Muszę przyznać, że miałem prywatną prezentację tego prototypu podczas zeszłorocznych targów. Od razu zainteresowałem się tym tytułem, ponieważ zawierał on bardzo nietypowy mechanizm budowania puli. W skrócie było to tak jakby podwójne budowanie worka z komponentami/akcjami. Podwójne dlatego, że w worku umieszczaliśmy tytułowe kapsuły czasu, w którym znajdowały się komponenty wcześniej przez nas umieszczone. Po wylosowaniu danej kapsuły okazywało się, jakie komponenty będziemy mieli dostępne w danej turze. Trochę to wszystko oczywiście upraszczam, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. Bez wątpienia jest to nietypowy mechanizm i jestem bardzo ciekawy, jak sprawdzi się on w rzeczywistości. 


Woodcraft 
Autorzy: Ross Arnold, Vladimír Suchý
Wydawca: Delicious Games 
Liczba graczy: 1-4 
Chyba jestem na etapie, że jakąkolwiek grę projektował i wydawałby Vladimir Suchy, to byłbym zainteresowany. Bez wątpienia jest to autor, którego gry najczęściej lądowały na stole w zeszłym roku. Oczywiście wszystkie z nich mieliśmy okazję dla Was zrecenzować - click. Czego możemy spodziewać się po Woodcraft? Na pewno nie wyczuwalnej tematyki :-) Według tej będziemy prowadzili warsztat i rywalizowali z innymi rzemieślnikami wytwarzającymi wyroby z drewna. Mechanicznie spodziewam się elementów znanych z poprzednich tytułów Vladimira Suchy'ego, ale co mnie intryguje to użycie kości - tego dawno nie widziałem w jego projekcie. Na pewno sprawdzimy, co Woodcraft będzie miał do zaoferowania. 


Oak 
Autor: Wim Goossens
Wydawca: Game Brewer 
Liczba graczy: 1-4 
O tej grze również przedpremierowo dowiedziałem się w zeszłym roku, podczas spotkania z Game Brewer. Oak to z pozoru standardowa gra worker placement. Jednak co wyróżnia ten tytuł, to fakt, że nasi pracownicy z czasem mogą nabyć specjalne cechy, które będą wpływały na to, jak będą wykonywać daną akcję na planszy. Tematyka poświęcona druidom również jest interesująca, a dodając do tego jakość wykonania, z której znana jest firma Game Brewer, to mamy naprawdę intrygującą pozycję. 


Discordia 
Autor: Bernd Eisenstein 
Wydawca: Irongames 
Liczba graczy: 1-4 
W naszej kolekcji mamy dwie gry Irongames i autorstwa Bernda Eisensteina - PAX i Peloponnes. Obie bardzo sobie cenimy. Przede wszystkim dlatego, że z pozoru są one typowymi grami euro, ale mają jakieś nietypową zmianę, która wyróżnia dany tytuł w jakiś nietypowy sposób. W grze Discordia mamy interesujący mix mechanizmów, gdyż mamy draft kości ze wspólnej puli, które potem wykorzystujemy do układania płytek w przy naszej planszy albo umieszczania tam naszych pracowników. Jestem bardzo zaintrygowany tym tytułem i mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jego kopię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz