Kolejna część zapowiedzi z Essen wędruje na naszą stronę. To już trzecia odsłona i nie ostatnia. Na liście mamy jeszcze kilka nowości ze świata gier planszowych.
Autorzy: Renato Ciervo, Andrea Robbiani
Wydawca: Cranio Creation
Liczba graczy: 2-4
Jedną z najnowszych zapowiedzi od włoskiego wydawcy jest gra Ants, w której kierujemy kolonią mrówek, rywalizując o dominację w ogrodzie. Naszym zadaniem jest rozbudowa mrowiska, poprzez eksploracje terenu i zostawianie śladów feromonów, który wpływają na przyszłe ruchy. Zbieramy także zasoby, takie jak liście i pożywienie, które potrzebne są nam do przetrwania i ekspansji. Oczywiście mamy też element konfliktu pomiędzy innymi owadami i koloniami mrówek. Rozmnażamy również nasze mrówki, poprzez składanie jajek i rozrost naszej kolonii. Oczywiście wszystko po to, aby zdobywać unikalne umiejętności oraz zdobyć przewagę nad przeciwnikami. Gra będzie dawała nam możliwość strategicznej i taktycznej gry, więc wyczekujemy, jak sprawdzi się na stole.
Autorzy: Simone Luciani, Roberto Pellei
Wydawca: Cranio Creation
Liczba graczy: 2-4
Z całą pewnością okładka to pierwsze, na co zwróciłam uwagę. Autorem ilustracji jest Giovanni Calore, znany z bardzo klimatycznych ilustracji, nieco fantastycznych i lekko baśniowych. Zaskakuje wykorzystaniem żywych kolorów i kontrastów, co niezwykle lubię w ilustracjach. Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, Echoes of Time to gra strategiczna, w której rozgrywka toczy się wokół stworzenia jak najlepszej drużyny postaci złożonej z różnych frakcji. Tworzymy sobie własne tableau i wykorzystujemy unikalne moce kart, aby przejmować artefakty i korzystać z ich unikalnych bonusów. Gra opiera się także na przesuwaniu kafelków z naszych plansz, co ma symbolizować upływ czasu. Służy to także jako narzędzie do kontrolowania, które karty będą aktywne i kiedy skorzystamy z ich umiejętności. Dodatkowo samo nazwisko Simone Luciani sprawia, że gra jest warta uwagi.
Autorzy: Abraham Sanchez Hermida, Paloma J. Pascual
Wydawca: Perro Loko Games
Liczba graczy: 1-4
W grze wcielamy się w budowniczych słynnego zegara astronomicznego z Pragi. Każda tura polega na strategicznym umieszczeniu pracownika na tarczy zegara. To pozwala na wykonanie różnych akcji — w tym na ruchy związane bezpośrednio z budową kalendarza, takich jak: montaż poszczególnych części kalendarza, zaplanowanie pracy nad kolejnym fragmentem struktury kalendarza, zdobycie zasobów, które są potrzebne do jego ukończenia. Do osiągnięcia zwycięstwa niezbędne jest także zatrudnianie pracowników, co zwiększa dostęp do akcji i pozwala lepiej zaplanować akcje. Gra łączy elementy worker placement poprzez umieszczanie pracowników na tarczy zegara z set collection i zbieraniu kafelków, znaków zodiaków, aby stworzyć coraz lepsze zestawy. Gra prezentuje się też całkiem nieźle na stole, zauważalna jest mnogość elementów, miejsc na wykonywanie akcji przez pracowników i zdobywania punktów zwycięstwa. Mieliśmy też pewne skojarzenia z innymi tytułami i padło naszym w domu stwierdzenie "co jeśli Vladimir Suchy zrobił grę z Simone Luciani i Daniele Tascini". Takie wrażenie sprawia Orloj: The Prague Astronomical Clock
Autor: Tony Cotterill, Ren Multamäki
Wydawca: Dragon Dawn Production
Liczba graczy: 1-5
Mine 77 to kolejna gra o krasnoludach z kopalni Odrixii, taki prequel do Factory 42. To właśnie tutaj gromadzone są cenne surowce niezbędne do funkcjonowania "czterdziestej drugiej fabryki". Za pomocą kart gracze decydują, jakie akcje chcą wykonać, a inicjatywa określa, w jakiej kolejności będą oni mogli je wykonać. W związku z tym z jednej strony decydujemy jaką akcję wykonamy, którzy będziemy wykonywać akcje i czy będzie jeszcze dostępne dla nas miejsce na ich realizację na rondlu. Każdy z zawodników kontroluje 4 robotników i umieszcza ich na jednym z dwóch rondli. Na jednym z nich wymieniamy surowce, prowadzimy badania czy też kupujemy kart. Drugi z nich służy do wymieniania surowców i napełniania wagoników. Oczywiście jak w Factory 42, jest tutaj miejsce na przekupywanie innych zawodników i negocjacje.
Autor: Michal Peichl
Wydawca: Pink Troubadour
Liczba graczy: 1-4
Gracze stają się zarządcami lasu, którym przydzielono zadanie równoważenia wyrębu drzew z ich odnową i ponownym sadzeniem. W trakcie gry: ścinasz drzewa, ale też sadzisz nowe, realizujesz kontrakty na drewno, inwestujesz w infrastrukturę leśną i systemy nawadniania, by zapewnić zdrowy wzrost lasu i jego długowieczność. Do dyspozycji masz dwa rodzaje pracowników. Manager, który skupia się na zbieraniu drewna, jego obróbce, realizowaniu kontraktów i czuwaniem nad optymalizacją produkcji drewna. Drugi to Zbieracz, eksploruje las, ścina drzewa, sadzi nowe, buduje infrastrukturę i reguluje poziom wody. Gra wydaje się średniej ciężkości euro, opartą na zarządzaniu zasobami naturalnymi. Jako ciekawostkę wspomnę, że gra została stworzona we współpracy z leśnikami z Czeskiego Uniwersytetu Rolniczego, a w instrukcji znajdziemy wiele ciekawostek o leśnictwie, wycince drzew czy ich gatunkach.






Brak komentarzy:
Prześlij komentarz