Mamy dla Was kolejne pięć gier, które zwróciły nasze uwagę, a które mają mieć premierę na najbliższym Spiel w Essen. Zapraszamy do lektury.
Autor: Helge Meissner, Kristian Amundsen Østby, Kjetil Svendsen, Anna Wermlund
Wydawca: Alion - Dr Ø
Liczba graczy: 1-4
Recall to gra strategiczna, z mechanizmem budowania silniczka i eksploracji. Każdy zawodnik prowadzi jedno z plemion, z którym powiązane są przeróżne specjalne cechy, wpływająca na strategię i możliwość rozwoju. W trakcie tury można wykonać jedną z dwóch opcji: użyć karty klucza, aby aktywować jakąś przestrzeń akcji, albo wykonać akcję „Recall” – czyli produkować zasoby i odzyskiwać użyte karty klucza. Oprócz osiedlania, poruszania swoich członków plemienia, eksploracji i rozbudowy warsztatów, gracze mają możliwość ulepszania swojego plemienia poprzez zbieranie kamieni ze zdolnościami i reliktów. Istotnym elementem gry jest także prowadzenia badań nad starożytnymi cywilizacjami, które dają między innymi dodatkowe punkty na koniec gry. Zapowiada się gra, w której będziemy mieli mnogość akcji i opcji do wyboru. Podobno ma się też różnić od Revive, więc z chęcią je porównamy, jeśli będzie okazja.
Autor: Rodrigo Esper
Wydawca: Esper Game Studio
Liczba graczy: 1-4
To, co zwróciło naszą uwagę to unikalna tematyka. W grze prowadzimy własne studio anime, starając stworzyć się dzieło o określonym scenariuszu, składającym się z trzech części: scenerii, fabuły i zwrotu akcji. Po skompletowaniu niezbędnych elementów scenariusza, anime wypuszczane jest i przyznawane są za nie punkty, w zależności od jakości przyznawane, grafiki, dźwięku czy technologii. Oczywiście produkcja dzieła wiąże się z koniecznością zatrudniania zespołu, problemów finansowych czy też inwestycji w nowy sprzęt. Pomimo lekkiej tematyki, gra wydaje się dość ekonomiczna, w elementami worker placement. Dodatkowo gra przykuwa uwagę typową oprawą graficzną dla anime.
Autor: Roberto Alhambra
Wydawca: GDM Games
Liczba graczy: 2-5
TPK: Total Party Kill to gra kooperacyjna, w której zawodnicy współpracują, aby nie zginąć w lochu i zebrać skarby. Zadaniem zawodników jest przebicie się przez 7 poziomów lochu. W każdej turze gracz wybiera jedną kartę z ręki, aby stawić czoło jakiemuś wyzwaniu jak pułapki czy potwory albo spasować i dać szansę innemu zawodnikowi na pokonanie zagrożenia. Oczywiście każdy z zawodników posiada inną postać, z unikalną cechą, których wykorzystanie jest kluczem do zwycięstwa. Wydaje się, że będzie to prosta i dynamiczna gierka, w której decyzyjność i dobra kooperacja między zawodnikami będzie kluczem do zwycięstwa. Oczywiście nieco zabawy może popsuć losowość w doborze kart albo wyzwań, ale liczę na po prostu dobry filler.
Autor: Bernd Eisenstein
Wydawca: Irongames
Liczba graczy: 1-4
Każda gra, którą wydaje to wydawnictwo przykuwa naszą uwagę. Tym razem przenosimy się do Mezopotamii roku ok. 1500 p.n.e. Podczas swojej tury zawodnicy poruszają swój pionek postaci albo statek, wybierając dostępną akcję. Każde takie pole pozwala na wykonanie jednej z 3 akcji, co daje nam możliwość sporego planowania, do czego przyzwyczaił nas autor gry. Kolejna sprawa to samo punktowanie końcowe. W trakcie gry zdobywamy punkty za świątynie, miasta, kopalnie i kanały, a ich liczba zależy od obecnych kopalni czy też długości kanałów. W trakcie gry mamy także szansę na zdobycie mnożników punktów za różne kombinacje elementów. Daje to możliwość poszukiwania najlepszych rozwiązań i sporą regrywalność. Zapowiada się kolejna fascynująca gra od Bernda, która też będzie miała specyficzne końcowe punktowanie, które tak wyróżnia jego gry.
Autor: Andreas Odendahl
Wydawca: Capstone Games
Liczba graczy: 1-2
Suna Valo to gra dla jednego do dwóch graczy, łącząca mechanikę budowania silnika z zarządzaniem zasobami. Zawodnicy pozyskują karty farm różnych typów, takich jak pola zbożowe, rośliny wodne czy zbiór jaj od kur. Układa się je w kolumnach i aktywuje całą kolumnę w momencie dokładania nowej karty, co pozwala na rozwój farmy poprzez zdobywanie kolejnych bonusów. Gra posiada także ciekawą tematykę. Dzieje się w niedalekiej przyszłości, w realiach solarpunkowych, gdzie ludzie odbudowują cywilizację w zgodzie z naturą, wykorzystując energię, drony i zrównoważone technologię. Dodatkowo pozytywny przekaz gry zauważalny jest w jej grafice. Karty i plansza jest jasna, pełna zieleni i nowoczesnych technologii.






Brak komentarzy:
Prześlij komentarz