Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

piątek, 24 czerwca 2016

Hexx. Recenzja gry od wydawnictwa FOX GAMES

Tytuł: Hexx
Wydawca: FOX GAMES
Rok wydania: 2016
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 20-30 minut
Język: polski

Hexx to gra czasu rzeczywistego. Każdy gracz dostaje swój stos kart i musi po kolei odkrywać karty oraz dokładać je do wspólnej puli, dopasowując kolorami. Tylko tyle, czy aż tyle? Zapraszam do przeczytania recenzji tej szybkiej i abstrakcyjnej gierki od FOX GAMES.


Niewielkie pudełko
Pudło wypełniają głownie sześciokątne kafelki. Podzielone są na 6 równobocznych trójkątów. Każdy kafelek ma na sobie cztery kolory, w różnym ułożeniu i różnej liczbie. Każdy kolor ma inną teksturę, więc można śmiało grać w Hexxa z daltonistami. Mankamentem tych kafelek jest ich grubość. W czasie rozgrywki ciągle nimi manipulujemy i tasujemy. Przez to, że są wykonane jak zwykłe karty (a nie płytki), łatwo mogą się poniszczyć. Jednak nie ma to większego wpływu na rozgrywkę. Jeżeli jednak zniszczą się one zbytnio i będziecie uważać, że przeszkadza to w grze, to zawsze za 30 złotych można kupić nowy egzemplarz.
Oprócz kafelek wydawca dołączył 8 tekturowych znaczników, które pomagają liczyć rundy gry.

Opis rozgrywki
Wybierzcie losowo osobę rozdającą. Losuje ona 7 kafelek. Ten, kto siedzi po jego lewej, układa z nich trójramienną figurę początkową. 
 
Następnie każdy zawodnik otrzymuje po 15 kafelek (13 w rozgrywce w pięć osób). Układamy je w zakryty stos i nie możemy ich przeglądać. Rozdający krzyczy Start! i rozpoczynamy grę.
Zawodnicy jednocześnie odkrywają wierzchni kafelek ze swojego stosu i dokładają go do figury na stole. Musi on pasować co najmniej do dwóch kafelek z figury początkowej. Może się zdarzyć, że gracz nie znajdzie miejsca dla swojej płytki. Wówczas odkłada go na spód i ciągnie kolejny. Ponadto, gdy zawodnik dołoży kafelek tak, że sąsiaduje z innymi:
  • dwoma, to mówi DWA i gra dalej, czyli dociąga płytkę i zagrywa itd.;
  • trzema, to mówi TRZY i oddaje 2 swoje kafelki rywalom (rywalowi) i kontynuuje grę;
  • czterema, to mówi CZTERY i oddaje 4 swoje kafelki rywalom (rywalowi) i kontynuuje grę;
  • pięcioma, to mówi PIĘĆ i oddaje aż 6 swoich kafelek rywalom(rywalowi) i kontynuuje grę;
  • sześcioma, to mówi STOP i natychmiast wygrywa rundę.
Może się też zdarzyć, że nie będziemy mieć tylu kafelek, jak wyznaczają zasady powyżej, aby oddać rywalom (rywalowi). Wówczas mówimy STOP, oddajemy to co nam pozostało przeciwnikom (przeciwnikowi) i wygrywamy rundę. 
 
Rozgrywka trwa tyle rund, ile chcecie. Po każdej z nich, zawodnik, który pozbył się wszystkich swoich kafelek wygrywa. Pozostali gracze otrzymują 1 punkt minusowy, za każde 5 hexów, które im pozostały. Punkty te z rundy na rundę się kumulują. Zwycięża ten, kto na koniec potyczki (po rozegraniu wszystkich określonych przed grą rund) będzie miał najmniejszą liczbę punktów ujemnych.

Opinia o grze Hexx
Liczba rund, jaką chcemy rozegrać zależy tylko od nas. Jeżeli macie dużo czasu, to zasiądźcie do 8, a gdy chcecie tylko pograć w przerwie na reklamy, to możecie zdecydować się na rozgrywkę nawet jednorundową. Czas rozgrywki jest więc pojęciem płynnym w tej pozycji, co działa tylko na jej plus.
Hexx charakteryzują też proste zasady. Dzięki temu jest to pozycja wielopokoleniowa. Jednak wymaga ona spostrzegawczości, co sprawiało trudność Tomaszowi i wpłynęło na jego niechęć do zasiadania do kolejnych rozgrywek. Dla mnie jest to właśnie jej plus. Po dograniu kilku kafelek na stół już wiedziałam, że gdy dociągnę konkretne połączenie kolorów, to go nigdzie nie dołożę. Jest to więc gra skierowana nie do wszystkich. Przypominało mi to po części łączenie płytek w pary w mahjongu.
Jeżeli więc lubicie gry na spostrzegawczość, które rozruszają nieco ten obszar waszego mózgu, to Hexx jest właśnie pozycją dla Was. Do tego dochodzi oczywiście ta presja czasu, aby pozbyć się swoich kafelek jak najszybciej oraz dołożyć je w takie miejsce, aby oddać swoje rywalom. Za niewielkie pieniądze możecie sobie kupić ten specyficzny filer.

Sylwia

Pomocnicza ocena zbiorcza według naszej zawiłej skali:
I.
Klimat
-/6
II.
Losowość
3/6
III.
Błędy w grze
6/6
IV.
Złożoność
6/6
V.
Interakcja
6/6
VI.
Wykonanie
3/6
VII.
Cena w sklepach
5/6
VIII.
Czas rozgrywki w dwie osoby
6/6
IX
Skalowanie na dwóch graczy
4/6
Końcowa nota:  4.88/6

Grę udostępniło wydawnictwo: 
http://foxgames.pl/
Bardzo serdecznie dziękujemy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz