Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

środa, 16 grudnia 2015

Pandemic Legacy. Nasza rozgrywka. Część pierwsza, czyli od stycznia do czerwca. SPOILERY !

Z podstawowymi zasadami Pandemic Legacy mieliście okazję zapoznać się wcześniej (CLICK). Postanowiliśmy naszą relację podzielić na dwie części. Dzisiaj przeczytacie o naszych potyczkach z pierwszego półrocza. Zapraszam do lektury.

UWAGA ! SPOILERY! 
 


STYCZEŃ
Styczeń rozpoczęliśmy od pociągnięcia pierwszej karty ze stosu Legacy. Zakreśliła nam ona sytuację, z jaką w grze Pandemic Legacy będziemy musieli się zmierzyć. Otrzymaliśmy również swoje pierwsze zadanie, czyli konieczność wynalezienia lekarstwa na wszystkie cztery choroby. Zostaliśmy też poinstruowaniu o zaprzestania dociągania kart z talii Legacy, do momentu rozstrzygnięcia drugiej karty epidemii. 

Jako, że była to nasza pierwsza rozgrywka wybraliśmy sobie postaci: Naukowca i Badacza i nadaliśmy im imiona i nazwiska. Uznaliśmy, że w dwie osoby, świetnie będą ich umiejętności działały. W ten sposób rozpoczęliśmy swoją pierwszą rozgrywkę w Pandemic Legacy, która przebiegała dość płynnie, aż do momentu dociągu kolejnej karty Legacy. Poinstruowano nas o otworzeniu teczki numer 19. Tam dowiedzieliśmy się, że jedna z chorób zaczęła mutować. Musieliśmy na nią nalepić naklejkę. 

Mogliśmy wybrać pomiędzy niebieską a żółtą chorobą, bo takich znaczników mieliśmy na planszy najwięcej. Wyselekcjonowaliśmy żółtą, gdyż do jej wyleczenia mieliśmy najdłuższą drogę. Tym samym zmieniło się nasze główne zadanie obowiązkowe. Podarliśmy poprzednią kartę i otrzymaliśmy nową, która kazała nam wynaleźć lekarstwo na trzy choroby, bo żółta przestała być na to podatna. Nasza rozgrywka wkrótce po tym zakończyła się powodzeniem. Niestety nie zakończyło się bez krytycznych sytuacji, w której w Manili doszło do rozprzestrzeniania się choroby.

Na koniec gry dostaliśmy premię za zwycięstwo, w postaci zdrapki. Nasz poziom finansowania spadł do 2. Ponadto mogliśmy wybrać dwa spośród wielu końcowych usprawnień. Wybraliśmy umiejętność Pilot dla Naukowca i stację badawczą w Algierze.

LUTY
Postaci: Badacz i Naukowiec
Zadanie: Znaleźć lekarstwo na 3 choroby

Pierwsza karta Legacy wprowadziła możliwość zakładania kwarantanny, jako akcję (chroniąca miasto przed dodaniem jednego znacznika choroby). Ponadto otrzymaliśmy nową postać – Specjalistę do spraw kwarantanny. Na naszej zmutowanej żółtej chorobie pojawiła się kolejna naklejka. Otworzyliśmy też pierwsze pudełeczko, w którym znajdowały się tekturowe znaczniki kwarantanny.
Pojawiła się też możliwość zawierania Relacji, przy tworzeniu nowej postaci, z inną już w grze. Część nowych elementów musieliśmy wkleić w instrukcję. Pierwszą kwarantannę założyliśmy w Limie. 
Rozgrywka przebiegała bez większych problemów. Zakończyliśmy ją powodzeniem. Otrzymaliśmy nagrodę za zwycięstwo z postaci położenia na początku marca jednego znacznika kwarantanny na planszę . Wybraliśmy dwa nowe usprawnienia: stację badawczą w Hong Kongu i daliśmy pozytywna mutację niebieskiej chorobie. Nasz poziom finansowania spadł do 0.

MARZEC
Postaci: Badacz i Naukowiec
Zadania: Znaleźć lekarstwa na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu regionach świata. W marcu musieliśmy już wykonać dwa zadania.

Karta Legacy wprowadziła nową postać – Kierownika Budowy. Ponadto otrzymaliśmy do wyboru nową kartę Płatnego Zdarzenia, akcję lot wojskowy, znaczniki baz wojskowych oraz nowe naklejki na Blizny.
Rozgrywka przebiegła bezproblemowo. Wykonaliśmy powierzone nam zadania. Jako nagrodę dla rozgrywek kwietniowych mogliśmy zbudować jedną bazę wojskową na planszy. 

Otrzymaliśmy tez nowe naklejki usprawnień końcowych w postaci umiejętności oraz możliwości pozostawiania baz wojskowych na planszy. Wybraliśmy pozytywną mutację dla choroby czerwonej oraz umiejętność Znajomości dla Badacza.

KWIECIEŃ
Postaci: Badacz i Naukowiec
Zadanie: Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu regionach świata. W kwietniu musieliśmy wykonać dwa zadania.

Grę rozpoczęliśmy w kwietniu bez zbędnych przestojów. Zadania pozostały bez zmian. Kartę Legacy pociągnęliśmy po całkowitym rozstrzygnięciu karty drugiej epidemii. Okazało się, że COdA zaczęła ponownie mutować. W związku z tym w miastach pojawili się Upiorni. 

Otrzymaliśmy mini plastikowe figurki i naklejki do instrukcji, informujące o ich rozprzestrzenianiu się na inne regiony. Sytuację z Upiornymi mieliśmy pod kontrolą. 
Gorsza sytuacja miała miejsce w Atlancie oraz Waszyngtonie. W wyniku rozprzestrzeniania się choroby poziom Paniki w obu miastach wyniósł 2. Dodatkowo zniszczeniu uległa nasza stacja badawcza w Atlancie. Niedługo po tym zakończyliśmy grę zwycięstwem wynajdując lekarstwo na 3 choroby oraz eliminując czarną. Jako nagrodę otrzymaliśmy możliwość na początku maja usunięcia z planszy jednego Upiornego. Ciekawostką jest to, że żaden Upiorny nie zdążył pojawić się na planszy. Jako premię za zwycięstwo wybraliśmy pozytywną mutację dla czarnej choroby oraz stację badawczą w Londynie.

MAJ
Postaci: Badacz i Naukowiec
Zadanie: Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu regionach świata; poddać kwarantannie 7 Upiornych miast. W maju musieliśmy już wykonać aż trzy zadania.

Na początku maja otworzyliśmy aż 7 kieszonek z teczek. Dostaliśmy nową postać – Pułkownik. Zmodyfikowana została naklejka na COdA, dostaliśmy możliwość stawiania blokad na drogach, aby blokować rozprzestrzenianie się chorób i Upiornych oraz niezbędne do tego tekturowe znaczniki. 
Maj oparliśmy na trzech pierwszych zadaniach, gdyż uznaliśmy, że poddanie kwarantannie miast Upiornych jest zbyt ryzykowne. Po zwycięstwie otrzymaliśmy nowe usprawnienie końcowe, czyli możliwość pozostawienia trzech blokad na drogach na stałe. Skorzystaliśmy z tego. 
Poza tym daliśmy czarnej chorobie druga pozytywną mutację, aby nie zużywać akcji na jej wyleczenie. Nagrodą za zwycięstwo w maju, była możliwość rozpoczęcia rozgrywki czerwcowej z trzema żetonami blokad na planszy.

CZERWIEC
Postaci: Badacz i Naukowiec
Zadanie: Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu regionach świata; poddać kwarantannie 7 Upiornych miast. W czerwcu musieliśmy nadal wykonać 3 zadania.

Pierwsza karta Legacy wprowadziła sprzęt, który mogliśmy uzyskać w stacjach badawczych albo bazach wojskowych. Ich naklejki mogliśmy nalepiać na karty miast, dając możliwość wyboru, w jaki sposób ją wykorzystamy.
Otrzymaliśmy też specjalną naklejkę z tą akcją oraz możliwość wybrania trzech sprzętów, jako usprawnienie końcowe. Dostaliśmy też nową postać – Żołnierz. Jedyną porażką w tym miesiącu był wzrost Paniki na poziom 4 w Atlancie. Rozgrywkę zakończyliśmy sukcesem, realizując te same zadania co w maju. Jako nagrodę za zwycięstwo wybraliśmy: bazę wojskową w Kairze i Montrealu. Premią za wygraną na lipiec było naklejenie jednej naklejki sprzętu na kartę miasta albo trzy żetony blokad na planszy.

Pierwsze sześć miesięcy przeżyliśmy bez większych strat. Żadna z postaci nie umarła, ani nie otrzymała blizny. Od początku gramy też tylko bazowymi bohaterami: Naukowcem i Badaczem. Udało nam się również w tym okresie wyeliminować wszystkie 3 uleczalne choroby. W związku z tym nadaliśmy im nazwy. Miastem, które najbardziej ucierpiało jest Atlanta, co niezwykle nas zdziwiło, gdyż była tam nasza pierwsza stacja badawcza. Wyczekujcie następnej relacji po kolejnych sześciu miesiącach rozgrywki. 

Sylwia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz