Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

#htmlcaption1 #htmlcaption2 #htmlcaption3 #htmlcaption4 #htmlcaption5

niedziela, 17 kwietnia 2016

Premiera nowego gamebooka - "Enigmas" Zagraj w grę książkową i podszlifuj angielski

Oto oficjalna informacja prasowa od wydawnictwa Trefl.


Jeśli na myśl o wkuwaniu angielskiego słownictwa i regułek gramatycznych zaczynasz kompulsywnie ziewać, angielskie gamebooki mogą okazać się idealnym rozwiązaniem. To połączenie wciągającej gry fabularnej i przyjemnej lektury z solidnym treningiem gramatyczno-leksykalnym. Na rynku ukazała się właśnie nowa powieść interaktywna z serii Angielski Gamebook z ćwiczeniami - "Enigmas".
Na czym to polega czyli kilka słów o grach książkowych


Ideą gier książkowych jest duża aktywność czytelnika. To od niego w znacznym stopniu ma zależeć przebieg akcji.

Treść powieści podzielona jest na krótkie paragrafy lub rozdziały, które kończą się pytaniem skierowanym do czytającego. To on podejmuje decyzje w imieniu bohatera - decyduje o jego dalszych losach, mając do wyboru kilka możliwości fabularnych przygotowanych wcześniej przez autora.

Część miłośników książek oraz fani gier bez prądu z pewnością znają tę mechanikę z popularnej w Polsce w latach 1989-1991 serii edukacyjnych gamebooków "Wehikuł czasu". Były one skierowane głównie do dzieci i młodzieży. Przybliżały czytelnikom ważne okresy historyczne tj. czasy arturiańskie, rozwój morskiego piractwa czy rewolucja francuska. I tu przechodzimy do kolejnej ciekawej sprawy...

Rozrywka + edukacja

Gamebooki idealnie łączą zabawę z nauką. Aktywny odbiór treści, budowanie alternatywnych ścieżek fabularnych pomaga w przyswajaniu wiedzy.

"Gra książkowa (...) stanowi przykład gier symulacyjnych/sytuacyjnych, które od dawna i z powodzeniem używane są do realizacji toku problemowego w placówkach edukacyjnych. Można się jedynie zastanowić, czemu gry paragrafowe nie są popularnym środkiem dydaktycznym w szkołach czy kursach doszkalających. Z pewnością jedną z przyczyn jest niska świadomość walorów takich książek, hasła gra książkowa nie znajdziemy w podręcznikach do dydaktyki. (...) Drugą przyczyną jest z pewnością pracochłonność, jaką musi wykazać twórca gry paragrafowej."

Doktor Maciej Słomczyński (Uniwersytet Warszawski)

"Gry książkowe", Beniamin Muszyński, Literadar. Magazyn o książkach, nr 16, s. 14

Angielski z Gamebookiem

"Enigmas" i wydana wcześniej powieść "Near Death Experience" to edukacyjne gry książkowe, niekonwencjonalny kurs skierowany do młodzieży i dorosłych zainteresowanych alternatywnymi metodami nauki oraz chcących poznać Real English. Praca z kursem pozwala poznać bogate słownictwo oraz konstrukcje gramatyczne w kontekście, czyli w sposób najbardziej sprzyjający zapamiętywaniu. Gamebook to gatunek stworzony dla osób, które szybko nuży tradycyjna fabuła, lubią zagadki i eksperymenty.

Nowo poznane konstrukcje i słownictwo można przećwiczyć w licznych, różnorodnych zadaniach. (Podręcznik zawiera klucz odpowiedzi). Przejrzysta, stonowana szata graficzna ułatwia zapamiętywanie nowych słówek, trudniejsze wyrazy są w tekście pogrubione, a na marginesach stron znajdują się ich tłumaczenia, co ułatwia płynną lekturę.

Enigmas
Kevin Hadley

Kalejdoskop możliwych scenariuszy, dziesiątki z pozoru trywialnych wyborów, przypadkowe spotkania otwierające nowe możliwości – wszystko to znajdziesz w gamebooku "Enigmas". Wyślij bohaterów w podróż na Ukrainę tropem zagubionej książki Schulza, do Death Valley w poszukiwaniu UFO, do Berlina po Złotego Niedźwiedzia za najlepszy film, do słotnej Szkocji śladami wspomnień... Ty kierujesz losami postaci, a kto kieruje Twoim życiem?

Przykładowy fragment: https://p.elibri.com.pl/?record_reference=02c62891a6577e5a3f3c

Near Death Experience

Kevin Hadley

Hugo prowadzi przygnębiająco nudne życie. Pracuje w londyńskiej knajpce, gdzie pewnego dnia znajduje na podłodze tajemnicze zdjęcie. Czy zawiedzie go ono w świat berlińskiej bohemy, szemrane kręgi złodziei dzieł sztuki, szeregi amazońskiej partyzantki czy może w ramiona pięknej Hinduski...? To wszystko zależy od ciebie!

Przykładowy fragment: https://p.elibri.com.pl/?record_reference=41abef5356a68e6b7153

Z Gamebookiem:

- decydujesz o losach bohaterów i wybierasz zakończenie opowieści

- prowadzisz wciągającą grę fabularną, za każdym razem konstruując unikalną historię

- czytasz bez przeszkód dzięki tłumaczeniom słówek na marginesie

- rozwiązujesz liczne ćwiczenia leksykalno-gramatyczne

- poznajesz Real English i utrwalasz gramatykę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz