Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

#htmlcaption1 #htmlcaption2 #htmlcaption3 #htmlcaption4 #htmlcaption5

wtorek, 6 września 2016

Rozwiązanie konkursu 3rd Anniversary

Oto laureaci naszego ostatniego konkursu:


Zadanie 1. „Najlepszy, najzabawniejszy lub najdziwniejszy crossover tematyczny” 

Nagrodę za pierwsze miejsce: Rycerze Pustkowi (Badger's Nest), Karciany Knyf (G3), ZigZak Skoki Narciarskie (Trefl) otrzymuje Jarek Ptak.
Link do prac niektórych laureatów konkursu - CLICK

Nagrodę za drugie miejsce: Festiwal Lampionów (Games Factory Publishing), Chupacabra (Black Monk) otrzymuje Wojciech Świeboda:
Znajdujecie się wśród nielicznych ocalałych przedstawicieli rasy ludzkiej na statku kosmicznym o nazwie „Battlestar Gallactica”, której kapitan musi wykazać nielada umiejętności, by bezpiecznie prowadzić maszynę od planety do planety. Czy zdobędziecie się na odwagę, by wysiąść ze statku po rosnące tam i ówdzie fasolki różnych smaków lub w celu złapania groźnych, ale jakże uroczych zwierzaków Władcy Podziemi? Mimo że wśród was mogą czaić się ukryci szpiedzy obcej cywilizacji sabotujący wasze działania, i tak głównym waszym zmartwieniem jest zdobywanie pożywienia i nawozów, po które trzeba stać w długich kolejkach w różnych częściach statku. Nie musicie jednak stać biernie! Zawsze można złożyć donos na innych pasażerów u „gospodarzy” kabin lub nasłać plagę szczurów na hodowle sąsiadów. Pamiętajcie tylko - drobne utarczki nie mogą przesłonić wam największego niebezpieczeństwa, jakim jest astralny kot, zwany Stefanem, który może znienacka zaatakować statek. Podejmij wyzwanie i stań się prawdziwym kosmicznym podróżnikiem i hodowcą radzącym sobie w trudnych czasach deficytu towarowego i umiejącym wykiwać kota Stefana!
Battlestar Gallactica + Celestia + Fasolki + Pupile Podziemi + Mamy szpiega/Sabotażysta + Kolejka + Alternatywy 4 + Rattus + Kot Stefan

Nagrodę za trzecie miejsce: Brains: Ogród Japoński (Lacerta), Kieszonkowy Bystrzak (Trefl), Prison Run (Trefl) otrzymuje Paweł Matyja:
Crossover będzie dość niezwykłym koktajlem – wstrząśniętym, nie zmieszanym.
Punktem wyjścia dla połączenia tematycznego stały się: „Pandemia” i „Domek” plus parę innych składników dla podkreślenia smaku.
Czym będziemy się zajmować w tak skonstruowanej grze?
Będziemy walczyć o przetrwanie! O przetrwanie we nieprzyjaznym, niebezpiecznym, niekontrolowalnym i nieogarnialnym środowisku jakim jest…. Mieszkanie.
Będziemy walczyć z 4 Odwiecznymi Plagami Ludzkich Siedzib:
Wszechobecnym Opadem Pyłu zwanego potocznie Kurzem
Kurz… Kurz nigdy się nie zmienia. Jest od zawsze… jest wszędzie… otacza nas… Stopniowo i nieubłagane pokrywa nas i nasz świat… Niczym radioaktywny opad… Twoje starania o utrzymanie się na powierzchni wydają się takie żałosne i pozbawione sensu wobec jego niepowstrzymanej siły swobodnego opadania... Histeryczną obawą napełnia Cię myśl o tym, ze kiedyś nieopatrzne zmrużysz oczy na kilka sekund dłużej i obudzisz się przysypany jego nieprzebraną warstwą, co niechybnie przepłacisz…. śmiertelnie ciężkiej alergii na roztocza, które – wnioskując z ilości Kurzu - niechybnie muszą być wielkości szczurów. Nie masz nawet cienia odwagi, żeby spróbować sobie wyobrazić, czym w takim opadzie stały się szczury…
Przedwiecznym Błockiem na Podłodze
Widok podłogi napełnię Cię bezbrzeżną grozą! Co mogło pozostawić takie ślady?! Brudne smugi ciągnące się w niezrozumiały sposób, w kształty prowadzące do obłędu, odrażająco wyślinione odciski pięciopalczastych macek w miejscach, w których tylko najbardziej wynaturzone istoty mogłyby mieć jakieś kończyny! Ale największym przerażeniem napełnia Cię myśl, jak teraz musi wyglądać ten 12-mięsieczy Przedwieczny Pomiot, który prosto Błocistego Podwórca przepełz przez Twój przedpokój, paćkając, ciapciając, siamkając i liżąc co bardziej interesujące detale otoczenia, czyniąc go niezdatnym do ponownego zamieszkania na długie lata.
Plugawymi Tekstyliami określanym czasem jako Pranie
Truchlejesz w dławiącym przerażaniu. A więc jednak. Stało się. Świat opanowały zombie. Nie ma innego wytłumaczenia, na to, dlaczego każdy zakamarek Twojego domostwa zawiera sterty poupychanych, i do tego w jakiś nadnaturalny sposób skotłowanych… obrzydliwie wyglądających tkani. Ślady, jakie noszą, ewidentnie wskazują, że ludzie, którzy je nosili, nie oddali ich dobrowolnie. Pozbawieni zostali ich brutalną mocą Rodzicielskiego Rozkazu. Biedni… mogli jeszcze cieszyć się szczęściem noszenia ich tygodniami, a tak… . Drżysz i zaciskasz zęby, żeby nie krzyknąć, kiedy po nie sięgasz, bo nie sposób uwierzyć, że w tych zwojach plugawych włóknin nie skrywa się jakiś ożywione truchło!
Nieczystymi i ich Naczyniami
Spoglądając na bezbrzeżna stertę Naczyń pełnych odrażających odpadków próbujesz czujesz wszechogarniającą depresję. Jak liczna musiała być ta wataha Nieczystych, żeby być w stanie poczynić takie spustoszenie Lodowej Groty i zostawić po sobie ten ohydny stos będący uderzającym świadectwem ich niepohamowanego żądzy i nieokrzesania. Czy to się w ogóle da zmyć? Nikt nie da gwarancji! Po pierwszych 3 miesiącach zapomnisz, po co to robisz, po kolejnych – kim jesteś. Jedyne uczucie, jakie Ci zostanie to… prymitywny instynkt głodu. O Boże! Czy stąd biorą się Nieczyści? Przez zazmywanie na śmierć? Może lepiej podłożyć pod to ogień? Wszak przecież mówią, ze ogień oczyszcza…


Zadanie 2. „Wymarzony Game Room”

Nagrodę za pierwsze miejsce: Miasto Szpiegów: Estoril 1942 + 3 promocyjne kafelki (Rebel.pl), Team Play (G3), Gra pomyłek (Trefl) otrzymuje Radosław Kałuża:

Dwie ściany pokoju wyłożona kafelkami imitującymi kamienny mur zamkowy w tym jedna ściana z opuszczanym ekranem do projektora. Na tych ścianach będą m.in. sztuczne pochodnie i wybrane repliki broni z filmów i gier fantasy. Na pozostałych dwóch ścianach półki drewniane dla gier planszowych i gabloty szklane dla figurek. Centralną częścią pokoju będzie okrągły stół o średnicy ok 1,5- 2 m. Sam stój jest najważniejszą częścią mojego game room'u ponieważ będzie posiadał kilka poziomów, które można przymocować do łańcuchów i podciągnąć pod sufit. Najniższa i najgrubsza część stołu będzie posiadała makietę lochów średniowiecznych do gier bitewnych z centralną komnatą połączoną z wnętrzem wulkanu. Na tą część można opuścić blat z zielonym suknem, który posiada kółeczka na obrzeżach wpasowujące się w rowek wokół niższego poziomu. W ten sposób blat z suknem będzie można obracać, tak aby każdy z graczy miał dogodny dostęp do każdej jego części (przydatne np. w Carcassone czy DungeonQuest). Na ten płaski blat można będzie opuścić kolejną część stołu, tym razem zawierającą makietę powierzchni do gier bitewnych z runami zamku. Górna część tak jak środkowa będzie obrotowa, by lepiej prowadzić rozgrywki. Oba blaty można będzie unieruchomić łącząc z podstawą za pomocą zapięć. Przy stole będą znajdować się krzesła drewniane z wysokimi oparciami i obytymi czerwonym suknem. Jeżeli chodzi o oświetlenie to każdy z blatów stołu będzie posiadał LED'y aby rozgrywki nie męczyły wzroku, a światło padało bezpośrednio na stół. Oczywiście regulowane oświetlenie w kątach pokoju (imitacja pochodni). Do pokoju będą prowadziły drzwi, na których farbą fluorescencyjną będą wymalowane "drzwi" do Morii ;)  
Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się stworzyć wymarzony game room, zwłaszcza, że mam tak samo zapatrzoną w gry planszowe towarzyszkę życia ;) 

Nagrodę za drugie miejsce: Książęta Florencji (Lacerta), Boss Monster + dodatek (Trefl) otrzymuj Gracjan Radomski:
Rysunek przedstawia pokój do grania, w którym:
- A i czerwona kreska z czarnymi grubszymi narożnikami wyznaczają przestrzeń do gry
- B to kieszenie, w których pochowane byłyby wjeżdżające dekoracje
- C to komin, z którego zjeżdżałyby dekoracje wiszące nad grą i graczami
- czarne kreski to ściany 

Taki game room byłby idealny dla przeniesienia klimatu/estetyki gry na przestrzeń graczy. W kieszeniach i kominie poukrywane byłyby różnego rodzaju dekoracje, z którymi możliwe byłoby łatwe stworzenie unikalnej przestrzeni do każdej gry. Jeżeli gramy w grę o Wikingach możemy przyciągnąć typowe dla nich łodzie, długie domy, plenery górsko-morskie, a nad nami bujają się mewy. Wyciągamy Runebound Piaski Al-Kalim i zamieniamy pokój w pustynie. Mamy ochotę na science fiction z kieszeni wyjeżdżają wózki z czarnymi płachtami na całą ścianę, a z sufitu zwisają dookoła nas lampki imitujące gwiazdy. Możemy nawet poszerzyć konkretna planszę na pokój. Na przykład grając w Legendy Krainy Andor w jednym rogu możemy postawić makietę zamku, w drugim drzewo pieśni, a w trzecim wejście do kopalni. Ile gier i pomysłów tyle możliwości. 

Nagrodę za trzecie miejsce: Crime Stories (Geek Szop), ZigZak Skoki Narciarskie (Trefl), Kości Zombie (Black Monk) otrzymuje Konrad.
Link do prac niektórych laureatów konkursu - CLICK.

Zadanie 3. „Gram w gry planszowe w nietypowym miejscu” 

Nagrodę za pierwsze miejsce: Kacper Ryx i Król Żebraków (Jama), Prezencik (G3), Kieszonkowy Bystrzak (Trefl) otrzymuje Maciej Król: Nie ma chyba lepszego miejsca do gry Magnaci, jak na styku 3 państw: Słowacji, Ukrainy i Polski! To w tym miejscu stoczyliśmy bitwę o losy Rzeczypospolitej.

Nagrodę za drugie miejsce: Cargo Train (Geek Szop), Boss Monster + dodatek (Trefl) otrzymuje Piotr Biernacki:

Nagrodę za trzecie miejsce: Farmageddon (Trefl), Top-a-top (Geek Szop) otrzymuje Joanna Mrozik: Tegoroczne wakacje w Wielkiej Brytanii spędziliśmy z grą Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania w plecaku. Załączone zdjęcie przedstawia jedną z tras, którą pokonaliśmy: z Cardiff do Holyhead. Po drodze znajduje się widoczny na zdjęciu Snowdon (Snowdonia)- najwyższy szczyt w Walii, z którego widać między innymi Morze Północne.
 
 
Zadanie 4. „Piosenki, które najlepiej nawiązują do gier planszowych”  

Nagroda za pierwsze miejsce: Ashes. Odrodzenie z popiołów (Geek Szop), Qwirkle Karciane (G3), Prison Run (Trefl) otrzymuje Marcin Siudowski:
Utwór, który idealnie pasuje do planszowej Gry o Tron to "Skłamałam" Edyty Bartosiewicz. Właściwie każde zdanie tej piosenki może być użyte, gdy zrywamy sojusz i wbijamy nóż w plecy naszemu dotychczasowemu kompanowi. Przykładem takiego zdania, a zarazem podsumowaniem Gry o Tron niech będzie ten tekst: "Nie liczę się z nikim, niczego nie wstydzę".
Oto link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=P25i7qzR8cw
 
Nagroda za drugie miejsce: Thrash 'n Roll (Geek Szop), Brains: Mapa Skarbów (Lacerta) otrzymuje Julia Romanowska:
Według mnie grę CV od Granny najlepiej opisują dwie piosenki:
Perfect - Autobiografia https://www.youtube.com/watch?v=AJQ4OVcEiDQ
W.A.S.P. - I wanna be somebody https://www.youtube.com/watch?v=SyZOi2w7NMw
Pierwsza opisuje całą rozgrywkę, a druga nasze nastawienie do niej :-)

Nagroda za trzecie miejsce: Farmageddon (Trefl), Zombie Fluxx (Black Monk), Gra pomyłek (Trefl) otrzymuje Hubert 567:
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=HpCHsO6cwx8
Gra planszowa do której nawiązuje: Pandemia
Tekst piosenki oryginalny i przetłumaczony:
http://www.tekstowo.pl/piosenka,starset,my_demons.html

Zarys: Dopiero po wgłębieniu się w tekst zauważyłem nawiązania do gry planszowej Pandemia – Najważniejsze zdanie od  którego należy rozpocząć interpretację: Nie mogę powstrzymać tej choroby.

Ale gdy się wgłębić w grę można zauważyć iż autor zawiera w niej doświadczenia ze swoich rozgrywek w Pandemie postaram się udowodnić tę tezę powołując się na konkretne fragmenty tekstu:
Piosenka:
(tu nastąpiło pozaznaczanie odpowiednich wersów nawiązujących do Pandemii - przyp. for2players)
Ostateczne wnioski „My Demons” nawiązuję do Pandemii i opowiada o samotnych zmaganiach gracza, który po raz pierwszy próbuję rozgrywki w grę kooperacyjną, niestety nie ma znajomych i tak samotnie raz za razem przegrywa.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przesłanie zgłoszeń oraz sponsorom za przekazanie nagród.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz